Thursday, August 9, 2012

Antara Jodoh dengan Hidayah

setelah aku 'steal' a conversation sorang kakak ni ngan mak dia, aku rase betul jugak ape dia cakap. okeh, aku ngaku..sebelum-sebelum ade jugak la teringin nak kawin muda. nampak sweet je kan ade husband.
tapi..perbualan pada waktu iftar dan pagi yang dihiasi bunyi kapal terbang tentera itu telah mengubah pemikiran serta niat aku.


sambil tercuri dengar perbualan akak tu dgn mak dia..
''mak, agama kite x marah pun kalo kawin lewat..umo 40 skalipun..lagipun orang bukan ade kapel, orang x buat maksiat dengan lelaki,dan orang still nak belajar..org xnak kawin sbb nafsu.."

ayat ni yang buat aku sedar....
''AKU XDE BF''
''AKU MASIH BOLEH JAGA BATAS DGN LELAKI''
''STILL NAK BLAJAR''
''BELUM ADE PERASAAN KAT MANA2 LELAKI''
DAN WHY SHOULD I GET MARRIED?
sejurus beberapa hari lepas tu..aku terbaca article tentang ni,
ANTARA JODOH DENGAN HIDAYAH, mana yang patut kita cari??

JODOH tu Allah dah tetapkan..so, nothing to be worry.. juz doa je.
ok, how about HIDAYAH? yang ni kite kena cari.. hidayah x kan nye datang bergolek2...macam g interview la..pakai selekeh, tetibe nak mintak keje..jawatan CEO plak tuh..memang nak mkn umpatan la kan?huhuhu..



tu la cik zira isey...aritu rase nak kawen bukan main bila tgok rakan-rakan sebaya kawen..but,naseb baik Allah bagi pentunjuk terus kat kamu..
after that, aku langsung xde feeling nak kawen buat mase nih. seriously bebeh..
(calon xde lagi, tapi bila Allah kate jadi, maka jadilah)

No comments:

Post a Comment