Tuesday, July 10, 2012

What A Day

assalamualaikum!

fuhhh..arini zira penat sangat.nak gile ase. itula penat gile orang ckp..
pukoi 6 lebih dah bangun dah ni nak p daftar modul kat pensyarah..
padahal kul 9 baru xtvt bermula, tapi disebabkan oleh nak tggu bas lagi,jln kaki lagi..uihhh...memang x sempatla kan nak bangun lewat..
JALAN KAKI-NAIK BAS-JALAN KAKI
dah la bustand dgn umah makcik aku ni sikit pnye jauh, ditambah plak dgn kasut yg ala kadar tapaknye =(
(lambatnye duit masuk, kasut dah 70% relai)
sampai plak kat tempat yg dituju, dustcoat(baju wajib bagi poli) plak ade org pinjam.aku pun menyusahkan diri sendiri dgn kol merata2.uishhh, sian depa, mesti serabot gila.bila kitorang x pakai dustcoat tu time daftar..alamatnye terbangla rm50. (saman je tau, fasiliti poli 10 tahun pun still mcm tu jgk pakcik teksi ckp)
then, lepas aku sampai kat foyer, ade 1 borang aku tertinggal!aaarrghh!!bagai ditimpa tulang dinasor rase....tuhan je yg tau. Tp alhamdulillah aku x stress sgt tp cuma syg duit je nak balik umah plak naik teksi. bila dah sampai umah makcik aku tuh, kunci umah plak problem. what a day kan.sian aku kan. dalam ati berharap ade keajaiban berlaku.haha. kaki aku seriously sakit. huh..tapi xde keajaiban pun berlaku. berangan jer lebih.hahahha.
pakcik teksi ambik rm20 pergi balik termasuk tggu aku lame2 sbb masalah kunci. perghhhh. mhl gle. tp salah aku jugak kan? xpelah...teksi dia best, baru tukar tayar agaknye.haha.
sampai poli, serah borang yang tertinggal tu,lecturer cop, naik kat klas bwk borang tu bg lecturer cop lagi, pastu siap.10 minit je siap. tu je kan?????? rm20 terbang *bunyi kilat

pastu aku ngn roomate aku nak balik la kan, dan sekali lagi nak jimat punya pasal, kami tggu bas.
rm 1 je naik bas..teksi dlm rm6 xtermasuk jln jem..nmpak x perbezaan tuh..??
kami naikla bas u605. sepatutnye bas ni menuju ke area2 bandar tp aku naik die pusing lak puncak perdana.

''adik nak trun mane?"
"PKNS...eh, seksyen 11"
''la..sy nak bwk bas g servis ni...x lalu situ.."
OH DAMN!!
"sy drop by awk kat batu 3 ek?"

sekali sampai, kena lintas highway. ade patot! xnak lah!

"oke, awk trun sini, nnt ade bas awk naik je"

mase tu die tggal kitorang kat mane ntah. area2 seksyen 20 kot. selepas sejam, xde bas yang lalu.
pastu ade bas...driver bus tu tengok je dan x brenti. hampeh betol.
patutla banyak teksi brenti depan kitorang. rupenye memang bas x berenti.
kami pun akur, naik teksi jela kan. kena la dlm rm5..tu pun x sampai depan umah. penat lagi berjalan sampai umah.kalola kaki aku ni ade mulut..dah lame dah die bising2..sampai umah je. trus pegi kat mesin urut kaki.arghhh...sampai pinggang sakitnye! aku rase dah lebih 1000 langkah aku berjalan. haha.

pengajaran:
1) jangan jadi kedekut
2) buat stretching sebelum berjalan.


No comments:

Post a Comment