Wednesday, October 3, 2012

Gotong-Royong dan Berus aku~

Assalamualaikum!

Nak tau tak... hari ni kitorang (penghuni kamsis) ade gotong royong. Ikutkan niat jahat aku ni, nak je aku duduk berteleku dalam bilik sampai habis aktiviti tuh, tapi mampu ke aku nak jawab kat akhirat nanti?
# insafff la wahai korang....dududududu (sound effect)

Setelah siap memakai contact lens, of coz la kena pakai lens, spect aku terkepak a.k.a rosak and kalau nak pakai, sangat leceh.. kene sepit ngan kertas bagai.. daif kan spect aku? lasak kan? evendo lens boley koyak aku pakai, inikan pula spect...huhuhuhu *muka nak kena itching.
ok, sambung balik..pastu aku turun ke dataran untuk dengar arahan ketua hostel.

" bla..bla..bla..nak bagi sarung tilam...bla..bla..bla..." kate si ketua hostel.
sarung tilam?? manenye??aku tak dapat punnn.

"pukul 5.30 kamu kemas2 bilik kamu, dalam pukul 6 semua kena kena cuci koridor, toilet, tangga, dan bilik basuh yeppp! "
aku pun naik bilik konon2 nak kemas, tapi tak. naik bilik borak ngan roomate, dia baru abis kelas. aku kan abis kelas tengahari arini...so dengar je ade gotong royong ptg tu, aku dah siap2 dah kemas bilik...heheheheehe..lagipun hari2 dah kemas, nak kemaskan ape lagi?

6.10 petang, hari ini..

" nazira, pinjam berus. nak cuci sinki bilik basuh"
" ameklaaa.." tanpa berfikir panjang.
" ko rela tak ni aku guna berus ko?"

dalam bilik basuh tu, memang aku sorang je yang letak barang2 basuh seperti berus, sabun dan daia. orang lain semua letak dlm bilik...aku je takk. name pun bilik basuhh...malas aku nak penuhkan bilik dgn barang yg tak sesuai..huhuhu... lagi pun i believe that budak2 aras aku ni baik-baik dan berkemampuan utk beli sabun basuh dan softener sendiri....so aku tak risau pun barang2 aku kat situ. nak pakai, pakai ar utk wat basuh pinggan.. tak luak pun aihh.. tapi tanye la dulu. hehe..

" mane berus aku tadi? siap dah guna? "
" ni hah..thanks nazira.."

aku pun ambik berus tu wat tonyoh sinki bilik air yg agak...^%&%^&^.
sambil tonyoh aku dok ligat pikir...kan bagus kalo ade clorox, xyah tonyoh kuat kuat, bukan hilang pun kotoran..setakat sabun ni...dah la ekstrem kotoran yg melekat tuh. *sambil tgn tonyoh sinki.
pastu!!
aku baru sedar, aku dah tertonyoh daki air dgn taik cicak. Gulpppp!! OMG. berus aku....geliii...
# harap maklum, zira isey sangat geli dan anti pada taik cicak -,-

aku tak tahu la nak kate aku ni hygiene ke ape, tapi aku rase tak sanggup nak guna semula berus tu untuk basuh baju. sebab? kuman kat sinki tandas dah melekat kat situ! selama ni kan aku just guna berus tu untuk basuh baju...mane ade kuman sangat...bayangkanla..aku dah tertonyoh berjuta2 bakteria dari air lur, taik cicak, daki air or ubat gigi yg dah melekat kat sinki tadi...gulppp!
mujur ade berus spare, actually sengaja aku beli dua berus. satu untuk roomate aku. bia sedondon berus kami...tapi dia dah ada...sweet kan ^_^
pasni aku nak rendam berus tu dalam air panas, bior mati semua kuman-kuman tuh!!


p/s : kepada jiran-jiranku, toilet-mate yang bergotong royong tadi, terima kasih semua..tandas kite dah bersih ^_^
bilik mandi yg ade taik kucing tu dah bersih, pasni bilik mandi dah cukup utk semua org dan takkan lambat lagi ke kelass tunggu turn mandi..hehe
jangan risau pasal berus aku..she will be okay soon. hehe.

3 comments:

  1. taik cicak... taik cicakk...
    haha! sabooorrr je lah..

    ReplyDelete
  2. eeeeeuuuuuwww ! kalau aku beli baru dh berus tu . haha . geli dowh . aku tak suka cuci-2 toilet . tpi kalo aku sndri yg guna , takpe . haha. aku ni mmg jnis penggeli yang teramat .

    ReplyDelete
  3. dapat pahala korang bersihkan tandas tu... semua org senang nak guna.. tp kalau ada yg tak kenang budi tu lg, xtahu la.. hehehe... kalau ena, ena dah campak terus berus tu.. beli yg baru.. ena pun agak hygene.. huaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete