Tuesday, October 16, 2012

Tiket Bas Raya.

At this time, aku rase macam nak tepon mak sambil nangis-2...
But, why??
SEBAB AKU TAK BELI TIKET RAYA HAJI LAGI
Ikutkan hati, aku dah tawar hati nak balik raye.
Reason kenapa aku tak beli tiket sejak dari awal..
1. Cuti tak konfem lagi bila. Kang kalo beli awal-2 kang tetibe ari tersebut  ade test la, quiz la, presentationla..(bab-2 blaja berkira sket..huhuhu)
2. Lack of money. Ehem-2..kat tempat aku ni, memangla ade stesen bas seksyen 17, tapi sangatla jauh. naik teksi kena cas rm15 sehala ok..membazir..tiket bas dlm rm26..tambah ngn teksi jadi rm56..pengsan!!! seriously, aku takde pun kawan yg dapat aku susahkan utk pegi seksyen 17. sebab aku tahu tempat tu jauh..besides, seorang zira isey takkan susahkan sesiapa utk kpentingan diri sendiri kecuali terpaksa. Selalunye aku akan pegi beli tiket kat KL nun sebab teksi pegi balik rm16, KTM rm 2.30 (smpai bank ngara), LRT rm 1.20 smpai pkeliling. Pastu silakan pilih bas yg anda suka. tiket bas rm 22..total-2 x smpai pun rm 50..kalau nak lagi jimat beli je tiket kat KL sentral...tapi kalau dah kes mcm aku nih, tak boleh. tak boleh. 

aku sangat bersyukur dapat roomate orang kuantan jugak. kalau nak balik tu macam takde masalah sangat. cuma bergantung either ada duit or tak. tapi untuk kali ni, dia terpaksa balik lewat. huishh..bab-2 balik mane bleh kompromi balik lewat.. so aku kena cari jalan lain utk balik. kami tak bleh balik same, lagipun taknak aku balik lewat sangat...RAYE KOT..
mak aku dah pesan awal...
" nanti balik jangan balik sorang-2...bahaya..pastu jangan balik pakai kain..nanti kena kacau susah nak lari..beli selipar jepun yg rm10 kat pasar malam tuh..selesa sket nak jalan jauh..balik skali ngan roomate ye..xpun ajak &^% balik ngan hang...kalau takde duit mtk kat tokwan (mentang-2 tokwan aku peneroka n xde anak dah nak tanggung..huhu)" begitulah amanat mak aku.

dah sebulan aku tak balik kuantan. pehhh. catat sejarah. paling lame tak balik dlm tempoh 2 tahun nih.
sangat serabut pikir pasal tiket..dan sangat sedih bila macam takde sape nak tlg kita. kadang-2 klu aku nak pegi sesuatu tempat tuh kena jln kaki. macam nak pegi jabatan plajaran aritu..satu shah alam jln kaki. jelez je tgk org naik kete. bila nmpak mamat2 yg naik keta sorang2, rase nak tahan, tumpangkan akuh. tapi masalahnye, aku tak suka susahkan org! lebih suka independent sendiri. tapi tulah...penat siot.....kadang-2 aku rase, lebih baik mak aku kahwinkan aku sekarang supaya aku hanye bergantung pada suami aku sorang je.dan tak sanggup nak susahkan mak ayah aku lagi.
" abang, nak duit, nak shopping. hehe"
" abang, rase nak makan aiskrim pudina"
" abang, boley tak tanggung blanja sy selama sy blajar? sebab sy xnak pinjam pt lagi "
"abang, duit hantaran tu sy guna utk bayar yuran sem boleh?
" abang, doakan sy supaya sy dapat biasiswa JPA yer...^_^"
** berangan je tau.

p/s : maaaa... nak balik..:(

1 comment: