Tuesday, October 30, 2012

Stories:Life has Been Too Tough

Assalamualaikum. Hai..

After had a hard day since last night and had a 8 hours sleep, and today, I woke up with small dizzle in my head. Seriously, semalam kepala aku sangat sakit sampai tak boleh tido. Balik je dari pusat islam, around 9 o'clock macam tuh, aku terus masuk bilik, tutup lampu dan bertafakur atas katil. Tak tido pun. Sakit kepala sampai mata tak bleh bukak, tu yg tutup lampu bagi gelap tuhh. I'm not really sure ianya migrain or ape, tapi aku yakin low blood pressure, sbb aku stress. huhu. Aku plak memg ade masalah dgn low blood pressure plak.huh..Tambah-2 pulak roomate aku takde malam tadi, Allah je yang tahu betapa sunyinye aku time tuh. Then, around 11 o'clock mcm tu aku tertido. 2 jam sebelum tuh aku hanya termenung atas katil sorang-2 dlm gelap sambil mulut aku terkumat kamit sebut hasbirobbi..(sedih time tuh)

And pagi tadi, kelas math sejam jer.. dan aku rase malas gile nak pegi kelas. Tapi sebab keazaman yang kuat, aku pegi jugak. Jangan manja sangat yer!! Ubat. Nope, aku tak telan sebarang ubat pun malam tadi. Sebab aku memang tak suka makan ubat yg biji-2 (kecuali ubat yg liquid), sebab sebiji kapsul akan ambik masa yang lama utk dirembeskan dari buah pinggang. Owh, yes, I LOVE MY KIDNEY. Anggap je la takde sape yg nak bagi aku kidney kalau kidney aku rosak tau! Lagipun, aku kan nak jadi penderma organ :)
Dan tadi, baru je dapat mesej yg kelas biomediacal ape ntah takde. yessss...!! aku pun rase tak sanggup nak pegi kelas kul 5 petang, sebab bagi aku pukul 5-6 petang adalah waktu riadah bagi aku. haha. Yes, aku sangat berkira bab-2 masa. 

DONT WORRY, MY STRENGTH IS MY BIGGER MEDICINE


Masa balik raya aritu, abah ngan ma tanye.
Ma : nanti sambung ijazah kat sini-2 jelah jira
Abah : ambik dentist ker, pharmacy ker
Me : *terbeliak + stress
Me : Kat sini mane ade U pon.. UIA tu org pandai je yg masuk situ.. UMP tuh seme course tak best..takde course yg jira ambik sekarang..(mcm la course aku ambik ni best sgt kan)
Ma : Ala, ambik lain-2 course dapat belajar banyak..dapat banyak cabang..
Me : Kalau ambik course yg same cepat sikit habis. Jira nak ambik nursingla mcm ni -_-
Ma : Tak payah nak ngade ambik nursing.

See, mau nye aku tak stress. Aku ni bukan doktor kott. Tetibe plak abah soh ambik dentist. Memang tak layak langsungla dunia akhirat. Huhu.. nampaknye dorang still tak paham ape yg aku belajar skrg. Okeh, macam ni la. Segala machine perubatan kat hospital tu, kami yang handle dan baiki. Okeh? ade yg panggil medical engineering, ade yg panggil biomedical. tapi yg penting, aku paling tak ingat nak kira elctric current yg lalu dlm jantung manusia. err.. kaitan?
sebenarnye, mak aku ade berbunyi-2 yg dia sangat sunyi sejak aku sambung belajar nih. She only have two children. Both are girls. Thats the problem is. Adik aku bz dengan skolah. Aku plak belajar jauh. Sian mak aku. Sebab tu dia nak aku belajar dekat dengan dia. Tapi aku plak, aku lebih suka hidup berdikari dan tengok tempat orang. Honestly, I had a tough life here. Lack of money, loneliness, and other kind of 'hard' words. But, this is the real life right? After been thinking, tak guna jugak kalau kita belajar ape yang kita minat kalau tak dapat restu mak ayah. Sebab restu Allah datang bersama restu mak ayah :)
*lambat lagi aihh aku nak sambung degree. Cepatnye rancang masa depan..mestila, pompuan kan berfikiran jauh kehadapan. Take note!

Takpe ma, kalau Allah tak letakkan jarak antara kita, mungkin sampai bila-2 pun Jira takkan rasa rindu kat ma dan abah..

kucing aku stress -_-

p/s : I have no ambition right now tapi aku ade target ^_^

No comments:

Post a Comment