Friday, January 11, 2013

11/1/2013

semalam lepas abis kelas projek, aku pun memulakan langkah aku bersama-sama teha utk balik. teha balik putrajaya n aku balik kuantan.
dipendekkan cerita, aku dah sampai kat stesen bank negara nih. pastu aku kena jalan sket utk naik LRT utk pegi pekeliling.
kat laluan tuh, memang dah biasa dengan org2 peminta sedekah nih. kadang2 ade sorang wanita ni nampak segar2 bugar sambil bwk baby dia dok mnjalankan xtvt mereka kat situ. kadang2 gelandangan lah..budak2 pun ade.. sebak pulak. tapi aku mcm x yakin dengan dorang, sbb mcm diri ni ditipu dgn wajah 'kesian' dorang. tapi, kalau kite taknak sedekah, tak perlula kite nak maki hamun dorang kan kalo dorang dtg kat kite.. juz tolak ngan senyuman je. hipppp.
tapi semalam, i saw old blind man standing there selling tissue. aku x tau kenapa aku jadi sebak yg melampau2 time tuh. dengan mmbawa beg tarik yg besar gedabak, aku juz passed by him :(
sebenarnye aku berniat nak beli tisu pakcik tuh sbb aku x bawak handkerchief hari ni n i gonna need it later. tapi aku x tau ape yg mghalang aku.
pakcik tu pandang aku, mungkin sebab dia dengar pumpang pumpang beg aku kat depan dia. aku sendiri xtau dia nampak aku ke x mase tuh. then, i smile spontaneously to him smbil dlm hati ckp
" pakcik ni nmpak ke x aku senyum ni?"
pastu aku jalan sket sampai depan, aku brenti. and turn back to the old blind man behind me. he still standing there :((


mase dah sampai kaunter tiket bas, 11.20 pagi masa tuh. mujurlah ade lagi tiket. paling awal kul 11.45 pagi. timetu baru aku terpikir kalau aku beli tisu kat pakcik tadi pun smpat sangattt. menyesal seyhh.
naik je bas aku tido bagai nak mati. bas start jalan je aku start tido. sedar pun sbb mak aku kol.
"Hang kat mane dah?"
"Ntah.. tido tadi.. x cam sampai mane dah" pas letak phone baru aku sedar dah smpai gmbang.
Okey, smbung tido lagi, nnt bas dah keluar highway gambang aku bangon r.. haha.
Then aku terjaga. Okey..bas lalu depan kawasan umah aku -.-
patut lambat nau sampai. umah aku exit kuantan dah sampai. tapi kebarangkalian bas nak lalu exit kuantan memg 1:10000000 lah. selama 3 tahun berulang alik kl kuantan, ni baru kali ke 3 kot dorg lalu situ.
aku pun buat muka terpinga-pinga n tgh pikir nak trun kat mne. lame sangat pikir sampai aku dah sampai terminal bas..hehe.
Sampai je terminal bas aku g cuci muka. and time tuh terpikir balik, kan bagus ade tisu, boleh lap mukaaa.. arghhh..nyesal xbeli kat pakcik tadiiiiiiiiiiiii!

No comments:

Post a Comment